Știri: ”De ce fierbe copilul în mămăligă” la Teatrul Odeon din București (10 mai 2017)

343
Edith Alibec în spectacolul ”De ce fierbe copilul în mămăligă”
Edith Alibec în spectacolul ”De ce fierbe copilul în mămăligă”. Sursa foto: Teatrul Odeon din București

Miercuri, 10 mai, la ora 19.30, Institutul Goethe prezintă în Sala Studio a Teatrului Odeon din București spectacolul ”De ce fierbe copilul în mămăligă” de Aglaja Veteranyi, one-woman-show Edith Alibec. Regia: Dana Paraschiv.  

Spectacolul va fi urmat de o dezbatere despre integrare și rolul limbii în procesul de integrare.

Proiectul teatral cu tema integrării ”De ce fierbe copilul în mămăligă” arată ce înseamnă să te afli prins între locul natal și o țară străină. Povestea Aglajei Veteranyi este filtrată prin însăși experiența actriței române, Edith Alibec, în cei trei ani petrecuți în Germania. Spectacolul pune în scenă problematica identității și a sorții străinului într-o epocă în care foarte mulți sunt peste tot acasă și, totodată, niciunde cu adevărat.

Spectacol în limba germană cu titrare în limba română.

Preț bilete: 21,20 lei
Durata: 1 oră.

”Edith Alibec arată o agilitate extraordinară în interpretarea cărții De ce fierbe copilul în mămăligă. Ea joacă rolul copilului care fierbe în mămăligă, multifațetat, cu un instinct sigur pentru efectul scenic (o caracteristică pe care autoarea romanului o avea ca artist, și pe care o are şi naratorul din povestire). Uneori este obraznică, uneori timidă, apoi plină de încredere – și dintr-o dată devine întunecată, lipsită de speranță, ca apoi să se lumineze, să se ridice – aparent nelovită, și totuși marcată.

Repertoriul de expresii fizice bogat și lipsit de efort al lui Edith Alibec este înviorător de urmărit. Ea poate da dovadă de o nerăbdare neastâmpărată, la fel de bine ca de reținere, dezamăgire sau de o bucurie malițioasă, curiozitate sau mister. Și, desigur, frică exagerată. Totul este foarte bine dozat. Iar spectatorul este mereu surprins să constate că, pentru un moment, altcineva este pe scenă – apoi altcineva – actorii buni pot evoca această impresie. Aproape că îți dorești ca Fellini să fi avut șansa să o descopere pe Edith Alibec. Pe de altă parte, te bucuri când îți dai seama că are o carieră în fața – și nu în spatele ei.” – Jens Nielsen, administrator al operei Aglajei Veteranyi.

Cât de străin te simți în limba străină?
Dezbatere după spectacol cu Nora Iuga (autoare, traducătoare), Matei Demetrescu (DAAD), Christa Ganterer (Goethe-Institut), Uwe Koch (Ambasada Germaniei la București). Moderator: Gabriel H. Decuble (director al Departamentului de Limbi și Literaturi Germanice al Universității din București).

Limba ne face să ne simțim acasă și ne modelează identitatea. Ea ne conferă fie sentimentul de apartenență, fie cel de alienare. Ce rol are limba în procesul de integrare? Cât de străin te simți în limba străină?

Discuția va fi tradusă simultan.

Comentați via Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here