În conexiune cu expunerea temporară în Galeria de Artă Europeană a operei de artă ”Sculptorul Rodin, pictând” de Camille Claudel (1 martie–4 iunie 2017) în cadrul programului de conferinţe Opere în prim-plan, Muzeul Naţional de Artă al României vă invită la o piesă de teatru dedicată vieţii şi operei sculptoriţei franceze, menită a pune în valoare personalitatea unei artiste mai puţin promovate pe scena artistică modernă (poate pentru că era femeie).

Spectacolul cu piesa lui Georgette Garbès Putzel, intitulată ”Fugato labile pour Camille Claudel”, interpretată de Asociaţia Femeilor din Teatru IF…/DACĂ…PENTRU FEMEI, va avea loc în Sala Auditorium a Muzeului Naţional de Artă al României în două reprezentaţii vineri, 21 aprilie 2017, ora 19.00 și vineri, 12 mai 2017, la aceeași oră. Traducere de Edith Negulici. Regia: Liana Ceterchi. În distribuţie: Liana Ceterchi, Teodora Toader, Cezara Munteanu.
Un spectacol al Asociaţiei Femeilor din Teatru IF…/DACĂ…PENTRU FEMEI.
Intrarea este liberă în limita locurilor disponibile.


Piesa prezintă publicului român o perspectivă actuală asupra biografiei şi creaţiei sculptoriţei, într-o perioadă în care opera ei este recuperată la nivel internaţional prin expoziţii temporare şi cataloage dedicate, evenimente care au culminat recent cu deschiderea unui muzeu închinat lui Camille Claudel la Paris.
”Camille Claudel. Femeia artist cunoscută mai mult pentru relaţia ei cu Rodin (căruia i-a fost elevă, confidentă, amantă şi muză) şi-a depăşit timpul şi a fost dată uitării chiar de oamenii cei mai apropiaţi ei. Un destin remarcabil, atât prin forţa cu care a pătruns şi a reuşit în lumea artistică, cât şi prin tragismul care i-a marcat sfârşitul. Paul Claudel, fratele ei mai mic, spunea că ar fi fost înzestrată cu toate darurile; considerată genială, inteligentă, cultivată, de o frumuseţe izbitoare – a fost dăruită acestei lumi pentru a revela frumosul. Camille Claudel a adus sculptura într-un punct în care echilibrul sfida zborul. Nu a fost însă lăsată să zboare. Nu o permiteau prejudecăţile timpului, nu se cădea, nu era voie… Camille Claudel a luptat cu fiecare NU al timpului ei… devenind ea însăşi un NU, refuzând să mai lucreze, să mai existe. A trebuit să treacă aproape un secol pentru a se i se recunoaşte geniul”, declară regizoarea spectacolului, Liana Ceterchi.