Astăzi, 20 august 2022, se împlinesc 168 de ani (1854) de când a fost deschisă prima linie de cale ferată pe actualul teritoriu al României, care făcea legătura, în Banat, între Oraviţa şi Baziaş, un port la Dunăre. Având o lungime de 62,5 km, linia a fost folosită iniţial doar pentru transportul cărbunelui. Începând cu 12 ianuarie 1855, linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a Imperiului Austriac. Relaţia Oraviţa–Baziaş a fost deschisă şi pentru traficul de pasageri la 1 noiembrie 1856, după ce au fost efectuate diverse îmbunătăţiri tehnice la linie.
Linia Bucureşti–Giurgiu a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp şi a fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869.
Detalii:
https://www.youtube.com/watch?v=0kevO3gfzAk
[…] leviathan.ro […]
Este greșit spus așa: prima cale ferată din România, de vreme ce acele teritorii erau ale Austriei sau aliatului lor Ungaria. Mai frumos ar suna prima cale ferată făcută de altcineva în teritoriile fostei Dacia. Apoi avem calea ferată București-Giurgiu care este chiar pe teritoriul României ca stat existent atunci. Istoria nu este așa de grea dacă ai dragoste de țară.
Citiți titlul: Prima linie de cale ferată pe actualul teritoriu al României. Deci, pe actualul teritoriu al României, cum e menționat și în articol, e limpede.