146 de ani de la inaugurarea Gării de Nord din București

824
Gara de Nord, la inaugurarea din 13/25 septembrie 1872. Sursa foto: Muzeul CFR
Gara de Nord, la inaugurarea din 13/25 septembrie 1872. Sursa foto: Muzeul CFR

fila de calendar rubrica leviathan.roÎn ziua de 13/25 septembrie (stil nou) 1872 s-a inaugurat Gara de Nord (Gara Târgoviștei, după denumirea de atunci a Căii Griviței – Calea Târgoviștei), iar în 1888 a luat denumirea actuală, Gara de Nord. Piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868 în prezența lui Carol I, pe un loc ales de domnitor.

Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880. În 1928 avea șase linii pentru plecări și patru linii pentru sosiri. Din august 1944 s-au refacut instalațiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile și peroanele au fost prelungite pentru a se obține lungimi utile de 350 m. Clădirea gării este inclusă în lista monumentelor istorice, iar ultima restaurare a avut loc în 1997 – 1999. În ultimii ani, traficul din Gara de Nord a scăzut foarte mult. Pentru renovarea ei, ar fi nevoie să se investească în jur de 300 milioane de euro, iar modernizarea ar dura trei ani. O astfel de renovare ar putea transforma Gara de Nord într-una pentru trenuri de mare viteză. Totodată, un asemenea proiect o poate transforma într-un adevărat centru comercial, cum sunt mall-urile, ca un punct de atracție pentru călători și operatorii feroviari.

Detalii din istoria Gării de Nord, Agerpres, click aici.

Vezi Arhiva rubricii Filă de calendar 

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.