Știri: Expoziția ”L’Echo des murmures” la Galeria Valérie Delaunay din Paris (11 mai–17 iunie 2017)

776
l echo des murmures expozitie paris
Sursa foto: ICR Paris

Joi, 11 mai 2017, ora 18.30, Galeria Valérie Delaunay din Paris (situată în imediata apropiere a Muzeului de Artă Modernă a Centrului Pompidou,  pe str. Cloître-Saint-Merri nr. 22) prezintă o expoziţie dedicată picturii românești contemporane, ”L’Echo des murmures” (partea I). Sunt expuse acum lucrări ale pictorilor Radu Belcin, Andrei Berindan și Flavia Pitiș. Expoziţia este prezentată în parteneriat cu Institutul Cultural Român de la Paris. Curator: Théo-Mario Coppola. Expoziția va fi deschisă  în perioada 11 mai–17 iunie 2017.

”Expoziţia descoperă publicului parizian cinci pictori reprezentativi pentru «Școala de la Cluj». În Transilvania, la mijlocul anilor 2000, a luat naștere un centru artistic foarte activ: lângă Cluj, la «Fabrica de pensule», o veche uzină de pensule dezafectată, mai mulţi artiști și personalităţi culturale au decis să se instaleze și să-și unească forţele pentru a realiza proiecte comune. Această tânără comunitate artistică numără azi pictori recunoscuţi, care au contribuit la creșterea interesului pentru pictura românească. Unii dintre ei se bucură de o recunoaștere internaţională: Adrian Ghenie, Victor Man, Șerban Savu sau Ciprian Mureșan, recentul laureat al celei de-a X-a ediţii a Premiilor pentru desen contemporan acordate de Fundaţia Daniel şi Florence Guerlain. Această primă generaţie de la Fabrica de pensule a permis descoperirea unei generaţii mai tinere din care face parte Teodora Alexe, cea mai flamandă dintre pictorii români, care va fi prezentă în Capitolul II al expoziţiei.
Această prezenţă internaţională a artiștilor români ai Școlii de la Cluj a dinamizat de asemenea scena artistică bucureșteană, unde lucrează Bogdan Vlăduţă (prezent în al doilea capitol al expoziţiei), precum și întregul spaţiu artistic românesc, vast și diversificat, pe care publicul îl va descoperi în lucrările cuplului Flavia Pitiș și Radu Belcin, care trăiesc și lucrează la Brașov, sau ale lui Andrei Berindan, care trăiește la Baia Mare.
Ceea ce îi unește pe acești artiști este puterea de a fi transformat formaţia lor academică sub influenţa unei moșteniri culturale și artistice puternice, intrând în rezonanţă cu istoria ţării lor.” –
Théo-Mario Coppola, curator.

Radu Belcin este absolvent al Universităţii Naţionale de arte ”Nicolae Grigorescu”, profesor Florin Ciubotaru. Studii aprofundate la aceeași universitate cu Ștefan Câlţia. Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România. ”Încerc să creez în imaginile mele un univers în care individul din imediata apropiere este scos din rutina realității și azvârlit în mijlocul unor situații neașteptate. Mă folosesc de reperele acestei lumi, dar le dau sensuri noi, pun la îndoială cotidianul, captez atenția prin asociații complet noi de personaje, relații, acțiuni sau obiecte.”Radu Belcin. 

Flavia Pitiș, născută la Brașov în 1978, unde trăiește și lucrează. Absolventă a Universității Naționale de Arte ”Nicolae Grigorescu” din București. În 2004, obţine o bursă de cercetare la Florenţa. În 2016 primește Premiul Celeste pentru pictură. ”Lucrările Flaviei Pitiș nu prezintă realitatea, ci urmăresc să transplanteze în prezent ceea ce lipsește din realitate. Pitiș își prezintă subiectele în mod izolat, astfel obligându-le să se confrunte cu propria solitudine. Întunecimea din lucrările sale poate fi interpretată ca un echivalent al imaterialului, în timp ce umbrele abia schițate sugerează ceva indefinit, poate o prezență misterioasă. Picturile sale transmit liniște și sensibilitate, deși sunt angrenate active în căutarea identității generațiilor viitoare”.

Andrei Berindan, originar din Baia Mare, și-a luat licenţa în pictură la Universitatea de Artă din Timișoara 2006. Master în pictură la Universitatea Naţională de Arte ,,Nicolae Grigorescu” (2006–2008). ”Lucrările lui Andrei Berindan ne propun o operă debarasată de orice context temporal. Griul ocupă un loc preponderent în lucrările lui. Pictura lui Berindei este enigmatică; ea se înscrie atât într-o teatralitate minimalistă europeană, cât și în istoria vastă a picturii de pe bătrânul continent.”

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.