Știri: În premieră la Teatrul Național din București: „Adio, domnule Haffmann” de Jean-Philippe Daguerre (2, 3 iunie 2021)

14
Adio_dl_Haffmann
Activitatea Teatrului Național „I. L. Caragiale” se desfășoară în interiorul tuturor sălilor de spectacole (Sala Mare, Sala Studio, Sala Pictura, Sala Atelier, Sala Mică) cu participarea publicului până la 70 % din capacitatea maximă a spațiului, accesul publicului nefiind condiționat de vaccinare. Este obligatorie doar purtarea măștii pe toată durata spectacolului. Durata admisă a spectacolelor este de până la 3 ore, fără pauze.

 

Astăzi, 2 iunie 2021 și mâine, 3 iunie 2021, la ora 20.00, la Sala Pictura, va avea loc premiera oficială a spectacolului Adio, domnule Haffmann de Jean-Philippe Daguerre, în regia lui Felix Alexa.

Regizorul Felix Alexa și scenografa Andrada Chiriac revin pe scena TNB cu Adio, domnule Haffmann, o piesă scrisă de francezul Jean-Philippe Daguerre. Jucată cu mare succes pe scenele pariziene, Adio, domnule Haffmann a obținut în 2018 patru premii Molière, cea mai înaltă distincție teatrală din Franța. O poveste din Parisul aflat sub ocupație nazistă, Adio, domnule Haffmann prezintă pactul neobișnuit dintre un evreu și un catolic francez, un contract moral care le va schimba destinele. Amestec de ficțiune și realitate istorică, spectacolul este un melanj de mici istorii intime și geopolitică, o poveste care începe în 1942 și se termină în zilele noastre, având în centrul său dispariția unui tablou de Henri Matisse. Confiscat de naziști și considerat pierdut pe vecie, tabloul Femeie șezând s-a reîntors acasă după mai bine de 70 de ani.
Reprezentat în premieră pe țară, Adio, domnule Haffmann este deopotrivă o pagină de istorie și o poveste surprinzătoare de viață, o dramă cu accente comice și de suspans, în interpretarea actorilor Alexandru Potocean, Richard Bovnoczki, Alexandra Sălceanu, Emilia Popescu și Andrei Finți.

Următoarea reprezentație: 13 iunie 2021, la aceeași oră.

Regizorul Felix Alexa despre spectacol:

„Cu o structură filmică și un ritm foarte bine dozat al scenelor, pendulând între dramatismul situațiilor familiale și al contextului istoric, piesa Adio, domnule Haffmann mi s-a părut ocazia perfectă pentru un exercițiu de stil și rigoare teatrală.

Am realizat, împreună cu o echipă minunată de actori, un spectacol în care mi-am propus să descopăr infinite nuanțe umane exprimate cu intensitate maximă și finețe. Un joc al senzațiilor pe muchie de cuțit. Observând, totodată, cu tandrețe și umor, cât de paradoxală poate deveni uneori viața, mai ales atunci când ne-o complicăm singuri.

Spectacolul nostru este despre ființe fragile aruncate în vâltoarea istoriei și a evenimentelor personale ce o iau razna.

O fragilitate ce nu exclude însă forța și curajul.”

Din presa străină

„Reprezentată în acest moment în Teatrul Petit Montparnasse, Adio, domnule Haffmann este una dintre cele mai frumoase reușite ale acestui început de an. Jean-Philippe Daguerre a compus în prima sa piesă o poveste încărcată de suspans, care se petrece în spatele ușilor închise. Este oare «curajul mai tare decât frica», așa cum vrea Haffmann să creadă?” – „Le Parisien”, februarie 2018.

„O altă calitate a spectacolului ține de onestitatea sa intelectuală. Aici nimeni nu e nici bun, nici rău, aici sunt numai ființe umane care încearcă să nu se degradeze prea mult într-un context istoric dificil, unde foarte puțini sunt eroi cu adevărat. Situația e suficient de puternică pentru a ne face să înțelegem ambiguitățile dorinței și imposibilitatea inocenței.”Jean-Luc Jeener, „Le Figaro”, februarie 2018.

Comunicat al Teatrului Național din București

Arhiva Teatrul Național din București

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.