Știri: În Săptămâna Mare, Opera Națională București prezintă „Otello”, „Peer Gynt & Carmina Burana” și „Faust” în cadrul Serilor de Operă Online (13–16 aprilie 2020)

92
Seri de Opera Online- Otello - Carmina - Faust_ONB

logo rubrica musica leviathan.roOpera Națională București transmite în Săptămâna Mare spectacolele Otello de Giuseppe Verdi, Peer Gynt & Carmina Burana de Edvard Grieg și Carl Orff și Faust de Charles Gounod, în cadrul Serilor de Operă Online.

Astfel, luni, 13 aprilie, ora 18.30 veți putea urmări înregistrarea spectacolului Otello de Giuseppe Verdi, în regia lui Giancarlo del Monaco, eveniment din 30.09.2018.

Miercuri, 15 aprilie, începând cu ora 18.30 în cadrul Serilor de Operă Online se va difuza spectacolul de balet Peer Gynt & Carmina Burana de Edvard Grieg și Carl Orff, în coregrafia lui Davide Bombana, eveniment din 18.05.2019.

În Joia Mare a Sărbătorilor Pascale, pe 16 aprilie, ora 18.30 vom difuza spectacolul Faust de Charles Gounod, în regia lui Alexandru Tocilescu, eveniment din 17.01.2019.

Prima scenă lirică a țării vine în întâmpinarea iubitorilor de operă cu spectacole difuzate online, în fiecare zi de luni și joi a săptămânii. Ne dorim pe această cale, ca în această perioadă de grea încercare pentru toată lumea, să fim mai aprope unii de ceilalți prin muzică și cultură, pe care le susținem necondiționat.

Înregistrările vor fi disponibile pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul

OPERĂ ONLINE

fiind accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

#ramanemacasa

Otello de Giuseppe Verdi

Luni, 13 aprilie, ora 18.30

Opera Națională București

Creația verdiană a reprezentat prin excelență o împletire perfectă a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, Otello s-a dovedit a fi o capodoperă care s-a evidențiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci și prin trăirile tulburătoare și puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

Verdi demonstrează cu Otello că numai pe un libret bun se poate realiza o muzică bună, ajungând să declare că „Dacă nu mi-ar fi teamă că devin utopic, aș fi tentat să afirm că pentru a obține perfecțiunea posibilă a unei opere muzicale, ar trebui ca același om să fie autorul și al versurilor și al muzicii.” Concluzia unanimă era că niciodată Shakespeare nu a avut vreun comentator mai demn decât Verdi.

Peer Gynt & Carmina Burana de Edvard Grieg și Carl Orff

Miercuri, 13 aprilie, ora 18.30 

Opera Națională București

Ca structură, poemul dramatic Peer Gynt este un amestec de comedie cu momente de dramă, de fantezie și realism, de poezie intimă și grotesc buf, de feerie de esență folclorică și viziune satiric caricaturală a viciilor compatrioților săi, de caldă evocare a lumii rurale, dar și de demitizare a țăranului norvegian.

Piesa este plină de evocări din lumea folclorului și vieții scandinave, evocări dificil de sesizat și de apreciat pentru un străin. Dintre toate operele mele, Peer Gynt e cea care mi se pare mai puțin făcută a fi înțeleasă în alte părți decât în țările scandinave, recunoștea autorul într-o scrisoare din 1880.

Coregraful spectacolului vine cu o propunere inovatoare și îndrăzneață pentru montarea de pe scena Operei Naționale București, după cum însuși declară: ”Pentru mine, cel mai răscolitor aspect al cantatei Carmina Burana este accepțiunea vulnerabilității și incapacității omenirii în fața destinului, cu schimbările sale constante. În ciuda acestui fapt, ființa umană, în atașamentul său disperat pentru viață, în zadar încearcă cu toată puterea să uite trecutul și să lupte împotriva sabiei lui Damocles ce îi atârnă deasupra capului. Prin miracolul naturii și al trezirii primăverii, prin dragostea de la forma-i cea mai pură la cea mai desfrânată, prin religie cu esența, incoerențele și chiar viciile sale, omenirea încearcă să găsească o cale de a supraviețui, nelăsându-se niciodată în voia destinului zdrobitor, mereu schimbător și implacabil.”

Faust de Charles Gounod

Joi, 14 aprilie, ora 18.30 

Opera Națională București

Legenda lui Faust, apărută în Evul Mediu, este germană prin atmosferă și spirit. Ea tratează tema păcătosului care, pentru un scop pământean, face un pact cu diavolul. De la prima scriere devenită celebră pe acest subiect, eroul este un încurcă-lume vulgar. Personajele compozitorului reprezintă caracterizări ale sentimentelor, nu ale ideilor sau aspirațiilor. Faust este un sărman bătrân, chinuit de dorința de a obține dragostea.

În stilul genului numit în Franța grand-opéra, Gounod introduce în lucrare și un divertisment, fragment de balet, Noaptea Valpurgiei, devenit un pretext pentru sinteza tematică a unei fantastice călătorii în lumea tenebrelor, a iluziilor și simbolurilor. Includerea tabloului coregrafic nu a făcut decât să sporească faima acestei opere, adaugând un plus de spectaculozitate acesteia.

Opera Națională București va transmite săptămânal online cele mai îndrăgite spectacole din repertoriul instituției. Înregistrările vor fi redate începând cu ora 18.30 pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul www.operanb.ro/operaonline, accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

Sponsor oficial: Enel Green Power.

Partener de mobilitate: Kia

Sponsori: Banca Comercială Română, Aqua Carpatica, Zarea

Parteneri: Artmark, Sansha

Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, România TV, Zile și Nopți, Agerpres, Ziare.com, Business24, Ziarul Metropolis, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei

Comunicat al Operei Naționale București

Arhiva Opera Națională București

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.