Știri: Licitație fulger pentru o sculptură: de la 1 euro la 5.200 euro în 24 de ore

108
Sculptura Giving my soul to you, Daniel Rădulescu

Cât de mare e interesul pentru artă în România? Sculptorul Daniel Rădulescu a creat un experiment pe platforma „100 pentru Nod” și a pus una dintre lucrările sale la licitație pentru 24 de ore cu prețul de pornire 1 euro. Rezultatul: sculptura a atins 3.000 de euro în primele două ore și la finalul licitației a ajuns la 5.200 de euro.

Daniel Rădulescu este unul dintre cei 100 care formează „100 pentru Nod”, care și-au pus la licitație obiecte de colecție, servicii și experiențe cu scopul de a susține Nod Makerspace, recunoscut ca spațiul de joacă al creatorilor locali și premiat ”the best coworking space” pentru 4 ani consecutiv în cadrul CESA Awards.

Experimentul lansat de Daniel Rădulescu a avut ca principal obiectiv atragerea atenției asupra platformei de licitații și, deși își asumase și un potențial scenariu în care sculptura să poată fi achiziționată sub valoarea sa, interesul colecționarilor și al pasionaților de artă a demonstrat contrariul. Sculptura ”Giving my soul to you”, realizată în martie 2020 din straturi de oțel și o inimă de bronz, a fost câștigată în ultimul minut, după ce s-au făcut mai mult de 60 de licitații.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Sculptura+%E2%80%9DGiving+my+soul+to+you%E2%80%9D

Daniel Rădulescu, sculptor: „Ce-ar fi arta fără emoție? Așa a fost și acest experiment și m-am bucurat că am putut activa oameni interesați de sculpturile mele să intre în licitație și să descopere platforma. Am plănuit licitația timp de 4 zile, ca să mă asigur că va avea expunerea necesară. Am comunicat înainte de lansarea licitației și m-am asigurat că anumite persoane interesate de sculpturile mele, care au și licitat de altfel, să fie prezente în acele 24 de ore și să trăiască alături de mine emoția. Nimic nu a fost întâmplător. Licitația obiectelor de artă, din punctul meu de vedere, reprezintă cel mai elegant mod de a-ți expune public cota și prețurile. Experiența a fost grozavă și câștigul cel mai mare au fost mesajele primite de la clienți mai vechi, care mi-au spus că apreciază mai mult sculpturile achiziționate cu ani în urmă.”

Pe lângă această sculptură, mai există și licitații care au atras atenția prin faptul că sunt obiecte de colecție, servicii sau experiențe altfel cum ar fi o plimbare cu barca pe Dâmbovița, un aeromodel Aeronca L-16, lung de 2 metri, tablou în realitate augmentată, bijuterii marca Carla Szabo și alte obiecte în ediții limitate sau unicat create de designeri, artiști, prieteni Nod Makerspace sau care își desfășoară activitatea aici.

Tamina Lolev, co-fondator Nod makerspace: „Industriile culturale și creative au nevoie de multă atenție și vizibilitate. Potențialul și valoarea acestora sunt mult subapreciate în prezent. Alături de nevoia de redresare a Nodului, ca o consecință a pandemiei, aceste idei ne-au determinat să realizăm campania 100 pentru Nod: creativii au nevoie de vizibilitate și recunoaștere. Atunci când publicul larg și/sau măcar administrațiile vor conștientiza pe deplin aceste idei, asumându-și susținerea domeniilor culturale și creative, vom fi o societate mai sănătoasă. Pentru moment, asociația Nod makerspace încearcă să supraviețuiască și să umple acest gol, urmărindu-și scopul: stimularea acestor industrii.”

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=100+pentru+Nod

„100 pentru Nod” este prima acțiune care folosește licitațiile pentru a reactiva industria creativă și pentru a sprijini redresarea spațiului fizic de joacă al creativității: Nod Makerspace. Campania a început pe 13 octombrie și se desfășoară până pe 31 decembrie 2020. În fiecare săptămână, au loc 5-7 licitații și se încheie licitările produselor anterioare, timp în care vizitatorii site-ului vor avea ocazia să achiziționeze obiecte de decor de colecție, create de artizani, lucrările unor artiști, experiențe speciale și servicii de dezvoltare ale unui business.

Despre Nod Makerspace

Nod Makerspace este mai mult decât un hub, este locul care pune nod industriilor creative și visătorilor care își doreau un altfel de loc de exprimare a activității și primul atelier de creație de dimensiuni mari, care oferă acces tuturor la o gamă de unelte și echipamente pentru a-și pune în practică ideile.

În 2015, s-a lansat ca un loc de manifestare liberă a creativității pentru toți makerii și artiștii din România, devenind primul hub ce include cel mai mare atelier de producție. La scurt timp, Nod Makerspace s-a dezvoltat cu spațiul de coworking, unde întâlnești studiouri private, spații de întâlniri și de evenimente într-un cadru mai puțin formal și mai mult fresh, colorat, reprezentativ pentru atmosfera pe care o întâlnești aici.

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.