Știri: Săptămâna Mariana Mihuț la Teatrul „Bulandra” (18–24 mai 2020)

28
Cover Bulandra Saptamana Mariana Mihut

Pe marii actori îi asociezi mereu unui teatru, unui loc în care și-au desfășurat mare parte din activitatea artistică, unde s-au afirmat. Se zice, de asemenea, că omul sfințește locul… Marina Mihuț este unul dintre aceștia, în plus, și-a dorit mereu să lucreze cu regizori care „o pun la treabă” și a ținut să se dedice cu tot sufletul unui singur spațiu, teatrului în care a găsit echipa de actori și regizorii alături de care se putea autodepăși – Teatrul „Bulandra”.

Pentru că își iubește și își respectă actorii care i-au adus gloria ani de-a rândul, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” din București dedică săptămâna 18-24 mai 2020 actriței Mariana Mihuț. Astfel, în perioada menționată se vor posta pe pagina oficială de facebook fotografii și cronici ale spectacolelor în care a jucat Mariana Mihuț, actriță a Teatrului „Bulandra” începând cu anul 1972.

De asemenea, așa cum i-a obișnuit pe spectatorii săi de pretutindeni, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.rowww.smartradio.ro și va transmite, în zilele de 20 și 22 mai 2020, la ora 19.00, spectacolul Sorry de Aleksandr Galin, regia: Yuri Kordonsky (2004) respectiv, O scrisoare pierdută de I. L. Caragiale, regia Liviu Ciulei (1979), două dintre producțiile de succes în care a jucat Mariana Mihuț.

De-a lungul prestigioasei sale cariere, Mariana Mihuț a jucat la Teatrul „Bulandra” în peste 30 de producții. A început cu Mincinosul de Carlo Goldoni, alături de regizoarea Sanda Manu, și a continuat cu artiști precum Alexandru Bocăneț, Lucian Pintilie, Moni Ghelerter, Liviu Ciulei, Cătălina Buzoianu, Valeriu Moisescu, Silviu Purcărete, Yuriy Kordonskiy și mulți alții. A făcut parte din trupa de elită a „Bulandrei” și, mai mult decât orice, a învățat și trăit lecția de teatru numită Liviu Ciulei și Lucian Pintilie.

Conform spuselor actriței, întâlnirea cu Lucian Pintilie a fost unul dintre cadourile pe care le-a primit de la viaţă. Este regizorul care i-a marcat cariera artistică şi cel căruia îi este profund recunoscătoare pentru că, datorită lui, a luat-o pe drumul pe care îl simţea cel mai potrivit.

Marina Mihuț este cunoscută astăzi în primul rând pentru rolurile sale de forță, cu o puternică notă tragi-comică, dar nu ar trebui uitate personajele sale de o candoare și un umor negru deosebit de intens asemeni Mirandei din Furtuna de W. Shakespeare sau Esther din Victor sau copiii la putere de Roger Vitrac.

Printre altele, Mariana Mihuț a interpretat la „Bulandra” roluri precum: Fiica primarului din Revizorul de Gogol, regia Lucian Pintilie (1972); Maria din A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei (1973); Eliza Doolite din Pygmalion de G. B. Shaw, regia Moni Ghelerter (1974); Primărița din Interviu de Ecaterina Oproiu, regia Cătălina Buzoianu (1976). De asemenea, tot la „Bulandra”, actriţa a dat viață rolurilor Mașa din Pescărușul de A. P. Cehov, regia Liviu Ciulei (1977); Miranda din Furtuna de W. Shakespeare, regia Liviu Ciulei (1978); Zoe din O scrisoare pierdută de I.L.Caragiale, regia Liviu Ciulei (1979); Josie Hogan din Luna dezmoșteniților de Eugene O’Neill, regia Sanda Manu (1983); Regina Ginevra din Merlin de Tancred Dorst, regia Cătălina Buzoianu (1991); Kathleen din Home de David Storey, regia Ion Caramitru (1992); Claire Zachanassian din Vizita bătrânei doamne de Friederich Dürrenmatt, regia Felix Alexa (1993), Halie din Copilul îngropat de Sam Shepard, regia Cătălina Buzoianu (1996); Nikita Zotov din Petru de Vlad Zografi, regia Cătălina Buzoianu (1998) sau Anna Fierling din Mutter Courage de Bertolt Brecht, regia Cătălina Buzoianu (1999).

După anul 2000, a întruchipat personaje ca Dădaca din Unchiul Vanea de A. P. Cehov, regia Yuriy Kordonskiy (2001); Fiokla Ivanovna din Căsătoria de Gogol, regia Yuriy Kordonskiy (2003); Inna Rasadina din Sorry de Aleksandr Galin, regia Yuriy Kordonskiy (2004); Bunica din Îngropați-mă pe după plintă de Pavel Sanaev, regia Yuriy Kordonskiy (2012).

„Mi-am dorit foarte mult să ajung la «Bulandra» pentru că aici erau Lucian Pintilie, Liviu Ciulei. Mulţi şi-ar fi dorit să lucreze cu ei.” Spunea actrița despre venirea sa la „Bulandra”. De atunci a fost dedicată teatrului care i-a oferit cele mai frumoase roluri și cele mai mari bucurii.

Să ne bucurăm, așadar, spectatori de pretutindeni, de această săptămână dedicată teatrului și actoriei de calitate marca „Bulandra”! Vă așteptăm la Teatrul Bulandra online!

Comunicat al Teatrului „Bulandra” din București

Arhiva Teatrului „Bulandra” din București

Mariana Mihuț (Praxagora) în „Adunarea femeilor” de Aristofan. Traducere de Alexandru Miran. Adaptare radiofonică de Costin Tuchilă. Regia artistică: Cristian Munteanu. În distribuţie: Mariana Mihuţ, Alexandru Arşinel, Valentin Teodosiu, Eusebiu Ştefănescu, Virginia Mirea, Coca Bloos, Gabriela Popescu, Ruxandra Sireteanu, Oana Ştefănescu, Silvia Codreanu, Medeea Marinescu, Cristian Iacob. Muzică originală de Gabriel Bassarabescu. Interpretează: Ioan Caţianis, Iulica Szekeres (flaute), Cristian Balea (percuţie). Regia de studio: Janina Dicu. Regia muzicală: George Marcu. Regia tehnică: Mihnea Chelaru. Înregistrare din 2003.

Grafică, ilustrații și editare multimedia: Costin Tuchilă. Copyright © Radio România

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.