Știri: Festivalul de Muzică Veche București, ”Back to Händel” (24 noiembrie 2019)

28
festivalul de muzica veche bucuresti

logo rubrica musica leviathan.roUltimul concert din cadrul Festivalului de Muzică Veche București este dedicat unuia dintre cei mai importanți și cunoscuți compozitori ai Barocului muzical european, Georg Friedrich Händel, cu ocazia împlinirii a 260 de ani de la moartea sa. Prin intermediul repertoriului ales artiștii vor încerca să pună în evidență calitățile sale de excelent compozitor pentru ansamblu cameral și modalitățile diverse de tratare a trei dintre cele mai cunoscute instrumente muzicale baroce: vioară, violoncel și clavecin. Concertul va avea loc duminică, 24 noiembrie 2019, ora 18.00, la Palatul Suțu (Bulevardul Ion. C. Brătianu, nr.2), organizat de Bucharest Early Music Festival şi Muzeul Municipiului București.

Program:

Georg Friedrich Händel (1685 – 1759)

Din opera Acis & Galathea, HWV 49:
Sinfonia

Din opera Alcina, HWV 34:
Musette

Din Concerto Grosso, op. 3, nr. 2, HWV 331:
Gavotte

Sonata în Fa major pentru vioară și basso continuo, HWV 370:
Adagio – Allegro – Largo – Allegro

Suita în sol minor pentru clavecin solo, HWV 432:
Ouverture [Largo – Presto – Lentement] – Andante – Allegro – Sarabande – Gigue – Passacaille

Sonata în sol minor pentru vioară și basso continuo, HWV 364:
Larghetto – Allegro – Adagio – Allegro

Sonata în Re major pentru vioară și basso continuo, HWV 371:
Affetuoso – Allegro – Larghetto – Allegro

Din Triosonata op. 5, nr. 4, în sol major, HWV 399:
Passacaglia

Interpretează:
Mircea Ionescu – vioară barocă
Ciprian Câmpean – violoncel baroc
Raluca Enea – clavecin

Mircea Ionescu este absolvent al Liceului de Artă George Enescu și al Universității Naționale de Muzică București, secția Pedagogie muzicală promoția 1997.
În 2003 a frecventat cursurile de vioară barocă din Karlsruhe sub îndrumarea lui Anton Steck.
Și-a început activitatea ca profesor de vioară iar din 1999 devine artist liric al Corului Filarmonicii ”George Enescu”, funcție deținută până în prezent.
Din 2003 până în 2009 a ocupat funcția de manager muzical al Bisericii Lutherane din București, unde a realizat stagiunea muzicală de concerte instrumentale și vocal-simfonice.
A colaborat cu violonistul Mihail Ghiga și ansamblul Collegio Stravagante din București la realizarea mai multor opere baroce precum Deceballo, Pyram & Thisbe, Dido & Aeneas, lucrări prezentate în cadrul stagiunii Operei Naționale din București.
Din 2009 devine membru al orchestrei baroce Balkan Baroque Band, orchestră înființată de Jean-Christophe Frisch; împreună cu acest ansamblu a susținut concerte în special în Franța dar și la Salonic, Atena, Sofia și București. În 2012, împreună cu BBB și Jean-Luc Larguier s-a alăturat proiectului artistic Wu-Wei pe muzica Anotimpurilor lui Vivaldi, proiect desfășurat pe parcursul a doi ani, cu peste 100 de reprezentații în toate orașele importante din Franța, în Olanda și Elveția. A participat de asemenea la înregistrarea CD-ului cu aceeași muzică a lui Vivaldi, în Paris.
În țară participă la diverse festivaluri baroce precum Sibiu, Brașov și Miercurea Ciuc unde evoluează anual sub îndrumarea violonistei Ulrike Titze.
A colaborat cu violonistul Adrian Butterfield la punerea în scenă a operei lui Cavalieri Rappresentatione di anima e di corpo și a operei Fairy Queen a lui G. F. Händel. A colaborat cu Corul de copii al Radiodifuziunii la realizarea spectacolelor de muzica barocă Esther și Stabat mater de Pergolesi. Alături de Collegio Stravagante și membri ai Corului Filarmonicii ”G. Enescu” a interpretat opera Dido & Aeneas de H. Purcell. Ca violonist al orchestrei Balkan Baroque Band susține anual concerte cu muzică barocă pe scena Ateneului Român.

Născut în 1971, Ciprian Câmpean a studiat violoncelul la Academia de Muzică ”Gheorghe Dima”, din Cluj-Napoca, clasa profesorului Vasile Jucan.
În prezent este angajat al Filarmonicii de Stat ”Transilvania”, Cluj-Napoca. Pasionat de muzica barocă, a devenit membru al formațiilor ”La Follia” și ”Ansamblului Baroc Transilvania”, alături de care a realizat numeroase înregistrări pentru radio și pentru televiziune.
Ca violoncelist baroc a urmat cursuri de specializare în muzică veche cu Mira Glodeanu, Bruno Cocset, James Munro, Frédérick Haas, în cadrul cursului de măiestrie ”Académie de Sable”. În 2015 a obținut diploma de master în muzică veche, specializarea violoncel baroc, la Haute École de Musique din Geneva, clasa maestrului Bruno Cocset.

Raluca Enea este absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti – secțiile Pedagogie instrumentală – pian și interpretare – clavecin, la clasa profesoarei Ogneanca Lefterescu. Din 2005 și-a continuat studiile de clavecin în Germania, sub îndrumarea profesorilor Harald Hoeren, Glen Wilson şi Ketil Haugsand.
A urmat cursuri de perfecţionare susţinute de Menno van Delft (Olanda), Frédérick Haas (Belgia), Malcolm Bilson (SUA), Ketil Haugsand (Norvegia), cursurile Academiei din Sablé, sub îndrumarea profesorilor Françoise Lengellé şi Howard Crook (clavecin şi canto baroc) și cursuri de muzică de cameră cu Jan de Winne, Marcel Ponseele și Hervé Douchy (Belgia).
A susţinut concerte în România, Germania, Norvegia, Ungaria. Raluca este artist liric al Filarmonicii ”G. Enescu” și director artistic al Festivalului de Muzică Veche București. Coordonează de asemenea proiectele educative și de formare în domeniul muzicii vechi susținute de Asociația Culturală Antiqva, în România. Raluca Enea este doctor al Universității Naționale de Muzică din București, cu teza având ca temă de cercetare creația pentru clavecin a lui J. Ph. Rameau, elaborată sub conducerea științifică a prof. univ. dr. Dana Borșan.

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.