Cele două studii ale Adinei Romanescu după Cristo Salvatore de Gian Lorenzo Bernini, inedite, pe care vi le prezentăm în videoclipul de mai jos, fac parte dintr-o amplă serie de desene și picturi, interpretări libere ale unor sculpturi celebre de Bernini. În aprilie 2005, Adina Romanescu a deschis la Institutul Cultural de Cultură „Vito Grasso” din București expoziția tematică Bernini amore mio (pentru a vedea câteva dintre lucrările, ulei pe pânză, prezentate în această expoziție, click aici), pentru ca în 2009 să beneficieze de o bursă postuniversitară, oferită de Biblioteca Nazionale Centrale di Roma, cu tema Barocul în artă.
Principala problemă de ordin estetic pe care și-o pune Adina Romanescu studiind sculptura lui Bernini este modalitatea în care cu ajutorul pensulei, al culorii (dar chiar și în realizarea grafică, prin desen) poate fi sugerată suprafața sculpturală, mai ales în cazul particular al lui Bernini, cel din lucrările în marmură, în care suprafețele sunt îndelung șlefuite și impun reinterpretarea în limbaj pictural a formelor, volumelor, a luminii și umbrei, cu adresabilitate pentru sensibilitatea contemporană.
Despre acestea, despre temele picturii sale, despre arta portretului – Adina Romanescu este o excelentă portretistă – în interviul realizat de Pușa Roth, care va apărea în numărul 2 din 2020, aprilie–iunie, al revistei trimestriale Leviathan.
Costin Tuchilă
Copyright © Adina Romanescu, Leviathan.ro
Vezi: Pagina Adina Romanescu Art
Grafică și ilustrații de Adina Romanescu pe site-ul Leviathan.ro
Portrete de Adina Romanescu în revista culturală trimestrială „Leviathan”, nr. 4/2019, octombrie–decembrie, click aici și nr. 1/2020, ianuarie–martie, click aici.