Știri: Călătoriile artistice ale secolului al XVII-lea. Roma văzută prin ochii artiștilor Bamboccianti (22 iunie 2019, București)

31
conferinta la muzeul storck

rubrica museum leviathan.roMuzeul Frederic Storck și Cecilia Cuțescu-Storck din București va fi gazda uneia dintre primele întâlniri periodice cu subiecte aparținând istoriei artei românești și artei universale, inițiate de Elena Olariu, director adjunct Secția Artă a MMB.

Oana Maria Ciontu, masterand în anul I la ”Istoria artei și filosofia culturii” – Universitatea București, va susține o prezentare despre Călătoriile artistice ale secolului al XVII-lea. Roma văzută prin ochii artiștilor Bamboccianti”.

Evenimentul va fi găzduit de Muzeul Municipiului București și se va desfășura la Muzeul Frederic Storck și Cecilia Cuțescu-Storck, sâmbătă, 22 iunie 2019, ora 12.00.

Cuvântul de deschidere al conferinței va aparține doamnei Elena Olariu, director adjunct la Secția Artă al Muzeului Municipiului București, inițiatoarea seriei de conferințe periodice, cu subiecte aparținând istoriei artei românești și artei universale.

Conferința prezintă poziția pe care au avut-o artiștii nordici în mediul cultural al Romei din secolul al XVII-lea, cu focus exclusiv pe grupul numit Bamboccianti, un grup de artiști călători. Cine erau acești artiști? De ce au plecat din Olanda la Roma? Care a fost traseul pe care l-au parcurs? Care a fost motivul succesului lor în Roma? Acestea sunt doar unele din întrebările la care vom răspunde.

Deplasările erau un obicei pentru artiștii modernității timpurii, subiectul artiștilor străini meritând așadar o evaluare detaliată. În cazul de față, este pusă în context relația culturală dintre artiștii italieni și cei din nord în secolul al XVII-lea.

Acest grup de artiști olandezi, veniți dintr-un spațiu eminamente protestant, cu ideologii reformatoare, s-a bucurat de succes financiar și profesional în Roma, nucleul catolic al Europei secolului al XVII-lea. Tematica lor, care mult timp a fost considerată nedemnă și degradantă, s-a dovedit însă prin analiza detaliată că ascundea mesaje complexe, aborda probleme actuale și avea multe referințe în subtext, inspirate din arta antichității, pictura de gen olandeză și moștenirea lăsată de pictorul Michelangelo Merisi da Caravaggio.

Oana Maria Ciontu este absolventă a Facultății de Istorie, Departamentul de Istorie Antică, Arheologie și Istoria Artei, din cadrul Universității București, cât și a Facultății de Drept a Universității din Craiova. Și-a completat studiile la Universitatea Saarland din Saarbrücken, Germania și la Universitatea din Copenhaga, Danemarca. În prezent, desfășoară un program de voluntariat în cadrul Muzeului Municipiului București, secția Artă.

Se plătește doar taxa de acces de 5 lei, care presupune și posibilitatea de a vizita Muzeul Frederic Storck și Cecilia Cuțescu-Storck, în termen de 30 de zile.

Ilustrație: Pieter van Laer, A Shepherd and Washerwomen at a Spring, c.1630-1637, ulei pe cupru, 29×43 cm, Muzeul Rijks, Amsterdam (detaliu).

Comunicat al Muzeului Municipiului București

Arhiva Muzeul Municipiului București

Pentru că noi credem în calitatea cititorilor noști, vă rugăm să comentați această însemnare...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.